Er was eens...

Een gefrustreerde Michael

In het begin van de Recruitment Revolutie.

En wat doe je als je gefrustreerd bent? Precies. Je gaat niet zitten sippen in een hoekje, maar je grijpt het probleem met beide klauwen aan. Mijn revolutie kreeg de naam Panter Ads.

Example image

Bijna 10 jaar geleden

Van klanten naar kandidaten

Ben ik (Michael Blom) begonnen als freelancer voor marketingbureaus en heb ik gewerkt voor grote bedrijven en bekende merken - met allemaal hetzelfde doel: het aantal klanten en de naamsbekendheid vergroten met slimme marketingcampagnes.

Totdat een klant vroeg: ''Kun je ook adverteren voor nieuwe medewerkers?''

Of je nu klanten zoekt of kandidaten - in beide gevallen moet je verleiden en overtuigen. Dus ik ging aan de slag.

En je raadt het al... het werkte. Het werkte toen. Het werkt nog steeds. Maar alleen voor bedrijven die durven af te wijken van de kudde.

''Wie de kudde volgt ziet alleen konten.''

De Recruitment Revolutie

Alles verandert. Recruitment ook.

De afgelopen jaren is de wereld van recruitment razendsnel veranderd. Wat vroeger werkte, werkt nu niet meer. En wat nu werkt, verandert straks weer.

Ik zag klanten worstelen met vacatures die maanden open bleven staan, omdat ze nog steeds vertrouwden op oude wervingsmethodes.

Ouderwetse recruitmentmethodes raken steeds sneller achterhaald. Bedrijven die zich niet aanpassen, blijven achter. En wie achter blijft verliest talent, werk en uiteindelijk het bedrijf.

De spelregels veranderen continu. Maar toch zie ik veel bedrijven vasthouden aan één standaard aanpak – alsof die voor iedereen werkt. Spoiler alert: dat doet ‘ie niet.

Voor verschillende groepen heb je een andere strategie nodig. Maar veel werkgevers en recruiters behandelen ze allemaal hetzelfde. Geen wonder dat vacatures maandenlang open blijven staan.

💡 Denk hier eens over na - hoe goed ken jij jouw doelgroep?

✅ Denk je dat jouw doelgroep direct solliciteert na één enkele campagne als die goed op zijn plek zit? ✅ Denk je dat jouw doelgroep liever een video bekijkt of een tekst leest?

✅ Denk je dat jouw doelgroep sneller reageert via e-mail of via WhatsApp?

✅ Denk je dat jouw doelgroep zich eerder bevindt op LinkedIn, Instagram, Facebook, TikTok of Snapchat?

✅ Denk je dat jouw doelgroep openstaat voor een telefoongesprek of liever via chat communiceert?

✅ Denk je dat jouw doelgroep zich eerder aangesproken voelt door een formele vacaturetekst of een informele?

✅ Denk je dat jouw doelgroep bereid is een uitgebreid sollicitatieformulier en CV in te vullen, of haken ze dan af?

✅ Denk je dat jouw doelgroep liever direct solliciteert, of eerst meer informatie verzamelt voordat ze actie ondernemen?

✅ Denk je dat jouw doelgroep zich sneller laat overtuigen door een standaard vacature, of door een bedrijf dat opvalt?

👉 En toch zie ik bedrijven alles op één hoop gooien. Eén vacaturetekst, één advertentie, één aanpak.

En dat is waarom ze verliezen. Niet omdat er geen talent is, maar omdat ze niet jagen op de juiste manier. Terwijl ze vastzitten in oude patronen, worden andere bedrijven slimmer, sneller en succesvoller in het werven.

De vraag is: in welke categorie val jij?

“Advertising people who ignore research are as dangerous as generals who ignore enemy signals.”

David Ogilvy - Marketing legende

Waar ik jeuk van krijg

En het ontstaan van Panter Ads

In die tijd heb ik frustrerend vaak gezien dat zelfs de mooiste bedrijven en merken problemen hebben met het invullen van vacatures door een gebrek aan lef, eigenheid, kennis en tijd.

Dat komt omdat bedrijven (als het gaat om vacatures) zich voordoen als...

🐑 Schapen - ze volgen de kudde, en kopiëren strategieën zonder zich af te vragen waarom iets wél of niet werkt.

🦜 Papegaaien - ze zeggen allemaal hetzelfde in vacatureteksten, waardoor ze niet opvallen.

🦟 Muggen - ze bezorgen kandidaten jeuk met generieke vacatureteksten, nietszeggende containerbegrippen en ellenlange eisenlijsten.

En als ze hulp willen, zie ik veel bureaus die...

❌ Onnodig en onterecht hoge tarieven vragen...

❌ De kwaliteit leveren van AliExpres niveau...

❌ Meer lullen dan leveren...

En wat doe je als je gefrustreerd bent? Precies. Je gaat niet zitten sippen in een hoekje, maar je grijpt het probleem met beide klauwen aan.

En dus werd het tijd voor een revolutie. Geen kleurloze, droge werving meer. Maar een aanpak die wél werkt, minder kost en meer oplevert. Panter Ads was geboren.

De definitie van een panter...

''Een poes met ballen.''

Recruitment vraagt lef. Wie impact wil maken, moet durven opvallen.

Waarom panter?

Niet omdat ik fan ben van Nel Veerkamp.

Wel om deze 3 redenen:

  1. Panters zijn meest verspreide katachtigen ter wereld. Net als jouw doelgroep bewegen ze zich door verschillende leefgebieden. Wie alleen op LinkedIn jaagt, laat kuddes talent liggen.

  2. De panterprint wordt door mensen gebruikt om op te vallen. En wat moet je doen in het online landschap om het verschil te maken? OPVALLEN! 🐆

  3. Panters zijn toproofdieren. En wie staan er bovenaan de (vacature) voedselketen? 😉

Het gaat niet alleen om bereik – het draait om écht opvallen.

Wie niet opvalt, blijft onzichtbaar. Ook met een miljoen views.

Ik ben Michael

Jouw Panter in Crime

Resultaten én relaties maken het verschil. Iedereen wil de beste kandidaten vinden, maar te vaak wordt vergeten dat recruitment draait om mensen. Daarom draait Panter Ads niet alleen om werven, maar ook om verbinden. Niet alleen om prestaties, maar ook om connecties.

Daarom leer ik niet alleen bedrijven hoe ze slim kunnen werven, maar ook hoe ze écht de juiste mensen aantrekken – mensen die passen bij hun cultuur en ambities.

Een goede samenwerking begint bij elkaar leren kennen. Dus, hier wat inside info over mij:

  • Trotse vader van een dochter

  • Meer dan 11.704 dagen oud

  • Koop meer boeken dan een heel gezin aankan

  • In voor een feestje, maar lig ook graag op tijd in bed

  • Als mijn haar uitvalt ga ik nieuwe kopen

  • Disney-fan sinds dag 1

  • Speel het liefst 7 dagen per week padel

Wil jij jouw recruitment-game upgraden en ontdekken hoe Panter Ads het verschil maakt?

Example image
Tijd om kleur te bekennen...

Alleen als jij jezelf bent, val je op en trek je de mensen aan die écht bij jouw bedrijf passen.